fredag 30 april 2010

Utmärkelse

För en tid sen fick en utmärkelse av Evelina! Tänka sig. Titta, vad fint.



Med utmärkelsen kom det lite förhållningsregler:

- Thank the person who nominated you for this award.
Tack Evelina!
-Copy the award and place it on your blog.
Check.
-Link to the person who nominated you for this award.
Varför inte en gång till?
-Tell us seven interesting things about yourself.
Sju saker alltså... och intressanta. Känns oöverstigligt! Men OK, jag försöker nedan.
- Nominate seven bloggers.
Oooh, nej jag kan inte välja. Får ågren av det. Jag gör så här: om du läser här och har en blogg- ja då är du nominerad! Några är ni ju, men frågan är om ni är sju...
- Post links to the seven bloggers you nominate.
Hmm, ja det blir ju svårt då. Så jag struntar i det.

Sju "intressanta" saker om mig:

1. Jag är 179 cm lång.
2. I morgon tänker jag pimpa balkongen.
3. Jag såg Tomas Ledin på stationen häromdan. Detta var när jag skulle gå på tåget TILL Stockholm och jag kunde nöjt konstatera att jag redan uppfyllt kändiskvoten, utan att ens ha kommit till storstan.
4. Jag är sjukt effektiv när det gäller vissa saker och extremt seg när det gäller andra. Förra sommaren köpte jag ett par byxor som behöver läggas upp av nån som kan det (dvs inte jag, utan en skräddare). Sen dess har de legat på en stol och hoppats (ja, även byxor kan väl känna hopp) på att jag ska lämna in dem så att de ska få komma ut i världen. Detta har ännu inte hänt. Jag vågar inte heller tänka på hur lång tid det kommer ta innan jag kontaktar vaktmästaren för att fråga om han kan fixa en ny hylla till kylskåpet (en hylla i dörren brakade ihop häromsistens).
5. När jag väl gör de där sakerna som det tagit mig tusen år att ta tag i blir jag alltid förvånad över att det inte var så jobbigt.
6. När jag var i Stockholm förra helgen gick jag in på Svenskt Tenn och glodde. En herre lade undan 24 meter tyg i 1500-kronorsklassen (per meter alltså) för att han "ska klä om några soffor". Jag stod i närheten och visade inte med en min att jag tänkte nåt i stil med: "What?! 24 meter, herregud är du galen? Förstår du inte vad det kommer att kosta?! Du kan åka på en långresa för de pengarna!!!"
7. Nogger, 88:an och Sandwich. Mina glassfavoriter.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Åh så kul att läsa om dig! :) Bra glasssmak har du... undras om det verkligen är 3 s i det ordet, antaligen inte! Ha en underbar helg. Och vill du kan vi leka hela och halvan då du är så lång... jag är bara 158, inser att jag blir liiiite avvis ;)

Jenny sa...

Ha ha, Helan och Halvan! Ja, det får vi leka nån gång! :)