söndag 20 juni 2010

Krisberedskap

Jag såg länspolismästaren på morgon-TV i morse. Hon var glad och berättade att allt hade gått som smort och att polisen och SÄPO hade tänkt på ALLT. Om någon hade börjat kasta sten mot brudparet hade de raskt plockat fram paraplyer till skydd, t.ex. Tummen upp för det.

Nyss kände jag själv att jag behöver någon form av krisberedskap. Sjukt sugen på kaffet som precis har bryggts ser jag till min fasa följande:

Filtret har vikt sig. Svagt och äckligt kaffe. Vad gör SÄPO i såna här lägen?

(Jag bryggde en ny kanna. Fick alltså vänta några extra minuter. Det var tufft men jag överlevde.)

2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Jag brukar vika kanterna där filtret är ihoplimmat så viker det sig aldrig :)

Jenny sa...

Tack för tipset! Får köra på det :)