tisdag 7 december 2010

Andra bullar.

När jag var liten har jag för mig att vi hade en bok som hette "Nu ska här bli andra bullar!" och som handlade om... tja, en liten tjej som bakade bullar med mormor eller morfar kanske. Den tyckte jag var bra, men såklart inte lika bra som "Jenny, Jenny, Jenny och Johnny åker lastbil". Och det säger väl sig nästan själv, en bok med den titeln måste man ju bara älska.

Och hur kom jag nu in på det här? Jo, förstår ni, nu ska här bli andra bullar. Nämligen lussebullar. Jag har till och med kommit ihåg att köpa saffran!

4 kommentarer:

Josefine sa...

Kan du göra lika fina lussebullar som Mikael? ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Åh. Gott. Lussebullar=bästa bullarna.

Anonym sa...

Jag gillar oxå, Jenny, Jenny......
God Jul från Moster Siv :)

Jenny sa...

Miss M: He he, nej mina blev inte riktigt lika fina...

Miss UD: Japp, så är det.

Moster: Klart du gör, det är ju en klassiker!