torsdag 20 januari 2011

Sånt som bara händer andra.

Klockan var halv tre på natten på en flygplats i Indien och jag hade cirka 26 timmars resande framför mig. När jag kom fram till incheckningsdisken sa mannen bakom den de magiska orden:

"Miss, I will upgrade you to business class."

Underbart.

Några lyxiga timmar senare mellanlandade jag i Dubai och läste på boardingkortet att nu var det slut med business class för min del, nu var det economy class som gällde hela vägen till London. Så klev jag på planet och letade reda på min plats- som var vid nödutgången. Och inte nog med det, jag hade alla tre säten för mig själv.

Återigen underbart.

Sen gjorde det absolut ingenting att jag satt inklämd och ihoptryckt, som det brukar vara när man flyger, de sista ynka timmarna från London till Göteborg.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Välkommen hem. Lunch snart?

Jenny sa...

Tack! Och gärna lunch! Kanske nästa vecka nån dag?