torsdag 10 februari 2011

Alla hjärtans dag.

Jaha, på måndag är det Alla hjärtans dag. Så det ska ut och ätas och jag skulle ringa och boka bord. Jag grämde mig väldigt mycket över det fruktansvärt PINSAMMA i att ringa och boka ett bord för två just på Alla hjärtans dag. Det kändes i stunden faktiskt som nåt bland det mest skämmiga jag gjort*. Men så gjorde jag det.

- Hej, jag vill boka ett bord till på måndag klockan sju.
- Hur många är ni?
- Två.
- Jahaaa, vi tar inte reservationer för två.
- Ehh, nähä...
- Nä, ni måste vara minst tre.
- Va...?
- SÄRSKILT en sån dag som på måndag.
- Jaha, du skojar.

Vilken lustigkurre.

*Observera, jag vill alltså gå ut och äta (alla anledningar att gå ut och äta är bra anledningar), det var bara telefonsamtalet som kändes pinsamt av outgrundlig anledning som kanske går att hitta i nåt skrymsle i mitt psyke. Men där behöver vi väl inte gräva just nu.

6 kommentarer:

Josefine sa...

Hahaha.... vart ska ni då?

Jenny sa...

Min favvo-italienare Casa Nostra. Rekommenderas! (om du nu inte hittat dit innan)

Josefine sa...

Ja, Casa Nostra är ju grymt!

Jenny sa...

Eller hur! Älskar´t.

Marie sa...

Hahaha! Ja, det är nog många som kör trekant på allahjärtansdag:-)

Jenny sa...

Ha ha! :)