tisdag 16 oktober 2012

Uppvakningslampa.

Tillsammans med Pete flyttade en uppvakningslampa in. Och jisses, jag säger er, sedan det har blivit mörkt på morgnarna har den underlättat mitt uppstigande med... ja, säkert minst 83 %.

Hur funkar den då, undrar du nu kanske. Jo, ungefär en kvart innan vi ska gå upp sätter den igång och sprider ett ljus som stegrar och är förvillande likt dagsljus. Så jag vaknar lite av mig själv, för att det är ljust, lite innan klockan sätter igång. Det är ett väldigt skönt sätt att vakna på. Det känns naturligt och kroppen skriker inte nej, gå inte upp din galning, det är ju beckmörkt!

Till skillnad från när jag bodde själv och chockväckte mig genom att låta mobillarmet gå igång- i hallen så att jag var tvungen att gå upp. Och hade jag väl gått upp, ja då var jag ju helt enkelt uppe. Hårdför metod. Men effektiv.

Inga kommentarer: