torsdag 4 november 2010

Tanken på ett bad

Hade en kväll på hotell i början av veckan och tänkte att nu, nu tar jag ett bad. Har man inget badkar hemma får man ju passa på.

Så jag tappade upp varmt vatten och slängde i lite bubblor.

Gled ned i badkaret. Ah, varmt och skönt. Men, badkaret var för kort. Blev tvungen att välja, benen eller överkroppen under vatten. Växlade lite. Inte helt bekvämt.

Så gick det nån minut. Och sen blev jag uttråkad.

Tror det är dags att sluta romantisera bad i badkar för min del nu.

4 kommentarer:

Marie sa...

Så sant så sant!! Bubbelbadkar var det absolut viktigaste när vi byggde badrummet på övervåningen. Men hur mysigt var det då? Tar 20 minuter att fylla. Bubblet lät så mycket att man inte orkade ha på det. Och aldrig fick man bada i fred, ska alltid med en eller tre ungar...Eller en karl;-)
Nu är det Amalia som härskar i badkaret!

Jenny sa...

Amen precis! Så jädra typiskt. Låt Amalia härska! :)

Evelina sa...

Hopp och hej... äntligen har jag svarat på din utmaning! :)

Jenny sa...

Kul, ska jag kolla in!