torsdag 29 december 2011

Två onödiga utgifter jag haft på sistone.

1. När jag fick den icke-ombokningsbara sms-biljetten med tågresan hem över jul visade det sig att jag hade köpt till fel dag. Så jag fick köpa en ny, till rätt dag.*

2. När jag var i Stockholm köpte jag en remsa till tunnelbanan och när jag stoppade ner den i plånboken låg där redan en, oanvänd. Det gjorde inte så mycket då, de går ju att spara tänkte jag. Men idag läste jag att det inte går att resa på dem efter nyår för de ska tas ur bruk.

Summa summarum, två typiskt onödiga utgifter. Inte så stora men onödigheten i det hela kan jag reta ihjäl mig på.

*ja ja, klart jag är glad att det gick att fixa en ny biljett och att jag kom hem, men ändå.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Ska de sluta med remsorna?

Jenny sa...

Ja, enligt Dn på nätet...