onsdag 1 augusti 2012

Laga och äta mat.

Alltså, när jag går här hemma och har semester så tänker jag rätt mycket på mat. När jag har ätit frukost tänker jag på vad jag ska äta till lunch och när jag har ätit- eller till och med när jag äter- tänker jag på vad jag ska äta till middag. Och så vidare i en evighetscirkel. Det är ju för att det är så jäkla gott med mat och för att jag har tid att engagera mig lite mer än vanligt (detsamma gäller tydligen bloggen, har ni märkt vad jag sprutar ut mig inlägg?).

Så igår slog jag till med en auberginesallad till grillkorven (som grillades i ugnen på grund av överhängande risk för ytterligare katastrofregn).

Jag hittade receptet här och slängde dessutom i en klick majonnäs och färsk dill, för det hade nämligen en restaurang på Tilos i sin fick vi veta när vi frågade. Det blev väldigt gott!

Och i några dagar nu har jag gått och förberett mig för att dra igång ett tiotimmars-kok Pulled pork. Tidigare när jag inventerade frysen hittade jag dessutom till min stora lycka ett paket fläskkarré så nu är det inte mycket som kan stoppa mig!

Är det förresten nån som har bra koll på matbloggar? Jag har dålig, men jag läser Elsies päron som har väldigt bra recept (t.ex. ovan nämnda Pulled pork, Texas no bean chili och ugnsomeletten jag svängde ihop i förrgår) och jag upptäckte precis Monica Eisenman som verkar väldigt lovande. Båda mixar recept och andra välskrivna inlägg. 

2 kommentarer:

Mia sa...

Då tipsar jag om:
Helena mitt i smeten http://helenasmat.blogspot.se/
och Jag lagar mat också http://jaglagarmat.blogspot.se/

Jenny sa...

Tack! Ska kolla in dem!