torsdag 8 augusti 2013

Dagens plus och minus.

Gav mig ut för att uträtta lite ärenden tidigare idag. Det gick både bra och dåligt kan man säga.

Jag hoppade upp på cykeln och gav mig ut i regnet. Efter mitt sedvanliga väderknarkande var det väntat sedan flera dagar så jag blev varken överraskad eller irriterad över att jag blev lite blöt. Precis när jag passerat Järntorget hann jag tänka "värst vad bakhjulet vobblar, jag kanske ska lämna in cykeln" innan jag insåg att jag hade punktering. Fick leda tillbaka cykeln till Järntorget, parkera den, fylla på spårvagnskortet och hoppa på en spårvagn till Brunnsparken. Väl där gick jag upp på Droppen för jag hade tänkte ge blod. Men så kände jag att jag har lite lite lite ont i halsen, så där som att det kan bli nåt eller inte och när jag sa det så sa sköterskan att man måste vara 110 procent frisk och inte ens om man hade kunnat träna (vilket jag hade) ska man ge blod. Ok, ett ogjort ärende som får skjutas upp och jag fick hoppa på spårvagnen tillbaka till Järntorget och hämta upp cykeln som jag ledde bort till Slottsskogen, med stopp vid en fiskbil och Alvar och Ivars surdegsbageri (ikväll blir det räkor och gott bröd och kanske vitt vin- en fredagsklyscha på en torsdag).

Fixade mitt armband till Way Out West som jag ska gå på i morgon och började sen leda cykeln igen genom parken och ut på andra sidan i Majorna där det finns en cykelreparatör. Såg på håll att det såg lite misstänksamt ut, inga cyklar parkerade utanför verkstaden och mycket riktigt: "Semesterstängt". Bet ihop och knatade bort till nästa cykelreparatör som till min stora glädje lät meddela att jag kan hämta cykeln redan i eftermiddag. Gick hem med cykelhjälmen i den ena handen, en blöt papperspåse med surdegsbröd i den andra och ett skrynkligt kvitto från cykelverkstaden i jackfickan.

Sammanfattningsvis:

Minus:
Punka.
Mission blodgivning ej completed.
Cykelverkstad nr 1 semesterstängt.

Plus:
Köpt räkor och gott bröd.
Hämtat armband.
Cykeln snart lagad av cykelverkstad nr 2.

Inga kommentarer: