fredag 3 januari 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.

Jag skulle vilja lära mig att sy. Innan har jag tänkt att jag skulle vilja kunna sy, men att jag aldrig i livet skulle orka lära mig att sy (får rysningar när jag tänker på undertrådstrassel när man ska fiska upp den med nålen, t.ex.) också har jag inte tänkt mer på det. Sen helt plötsligt kom dagen när jag tänkte att:

"Nej, men om jag skulle ta och lära mig att sy ändå?"

I kombination med att en kompis nämnde det magiska ordet internet-tutorials (Åh, nån som visar mig! I datorn!) så har jag nu nått ett nytt stadium. Dessutom har jag fixat en lånesymaskin i några veckor så nu behöver jag bara lite billiga tygstumpar som jag kan öva på. Jag tänker kuddfodral, till att börja med. Det kan väl inte vara så svårt (famous last words)?

(Mamma, återstår att se men kanske visar det sig att du hade rätt när du försökte ge mig en symaskin i 30-årspresent.)

3 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Köp billiga tyger/gamla lakan/gardiner second hand - då kan du experimentera utan att det kostar skjortan. Ibland har Panduro små tygstycken de säljer ut rätt billigt också.

Cecilia sa...

Å, du med! Hoppas det går bra!

Jenny sa...

Mrs E: Bra tips, tack! Var förbi Myrorna idag och rafsade åt mig ett billigt tygstycke.

Cecilia: Ja, hoppas! Och för dig med!