måndag 4 januari 2010

Tio år senare

Julafton 1999 fick jag en tioårskalender i julklapp och nu är den slut.

Det känns helt SJUKT. Tio år. Tio år!

I den kan man läsa allt möjligt, t.ex. att det enda av värde som hände den 17 juni 2002 var att jag promenerade hem, att jag storstädade hela dagen den 6 maj 2003, att jag hängde i Central Park den 26 september 2004, att jag blev allergisk mot penicillin den 4 december 2006 och att jag var på stressig reashopping den 12 januari 2008.

Jag kanske skulle ta och läsa den från början till slut, så jag får nån pejl på vad som egentligen hänt det här decenniet.

6 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Fasiken vad kul! Själv älskar jag att läsa gamla dagböcker och blogginlägg för att minnas :-)

Jenny sa...

Ja, jag ska ta och bläddra igenom den ordentligt! :)

Fnissi sa...

Åh, min pappa har sådana, och min farfar hade. Dte är ju roligt att läsa de där "obetydliga" anteckningarna också. =) Kanske man skulle införskaffa en sån...

Jenny sa...

Visst är det? Skaffa en sån!

Liz sa...

Åh en sån ska jag köpa! Har gått och sneglat på dem i flera år men inte kommit mig för att köpa nån, men nu, NU ska jag slå till :)

Jenny sa...

Ja, gör det! Jag kan bara rekommendera det :)