torsdag 12 augusti 2010

Häxbrygd

Jag överlevde träningspasset, men kom ut på andra sidan med en liten liten känning av ont i halsen. Vaknade i morse och tyckte jag hade ännu mer ont i halsen. NEJ, det här går inte, tänkte jag. Det är ju Way Out West hela helgen, damn it!

Så jag fick ett tips på en häxbrygd av en kompis. Man ignorerar att det låter helt galet också kokar man Coca cola med färsk ingefära och honung. Jädrar vad det rev i halsen. Och gott var det också, på ett lite konstigt sätt. Jag tror det gjorde susen.


Rester av en häxbrygd.

4 kommentarer:

Fnissi sa...

Det lät spännande! Mot förkylning i största allmänhet, eller mot ont i halsen?
Jag blir nästan sugen på att testa utan att vara sjuk...
Ska man dricka det varmt eller kallt?

Jenny sa...

Ska drickas varmt och jag körde mot ont i halsen, men det kanske också funkar mot förkylning- vet ej... :)

Miss Upsey Daisy sa...

Oj. Men om det fungerar så. Då kan man äta tidningspapper tycker jag. ;-)

Jenny sa...

Ja alltså det sköt i varje fall upp förkylningen över helgen. Nu är den här med full kraft.