onsdag 12 februari 2014

31. Den bästa fikan är ju som vi alla vet...

I dessa tider känns svaret ganska givet. Semlan. Med kaffe såklart.


Men jag tycker att man ska vara synnerligen noggrann och inte "slösa" bort något semleätande på någon som är lite halvdan. Nej, ska det ätas semla så ska det vara en riktigt god! Tur för mig att jag bor fem minuter bort från kafé Biscotti som har fantastiska semlor.

Är det inte semletid så kanske jag röstar på en hederlig kanelbulle, eller kanske kladdkaka.

Fast, om sanningen ska fram så tycker jag nog att den bästa fikan är den med macka*. Till exempel en knäckemacka med skivbar leverpastej och smörgåsgurka. Mmmmm. 

*men det kändes så präktigt att skriva och lite som att ni tror att jag ljuger precis som jag tänker om folk som "inte gillar godis och chips", mmm säkert, va.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Kladdkaka såklart ju.

Men jag förlåter dig och undrar när vi tar en lunch? Inte nu till veckan men veckan därpå? Inte tis eller ons dock.

Jenny sa...

Gärna! Ska bara kolla kalendern på jobbet först, smsar imorgon.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Exakt så! Man ska bara äta den bästasemlan. Som är från Droppens konditori i Sundbyberg ;)

Jenny sa...

I will not… : Aha! Då vet jag vart jag ska vända mig om jag hamnar i Sundbyberg :)