söndag 17 oktober 2010

Att göra

Idag har jag börjat ta tag i min att göra-lista. Jag gick ut hårt, kavlade upp ärmarna och började med den äckligaste punkten: "rensa avloppet". Nackdelen med att ha långt hår, om man säger så. Back in the days när jag var korthårig ägnade jag inte handfatsavloppet en tanke och aldrig blev det nåt stopp heller. Tyvärr kan jag inte stryka den än, för jag har bara rensat handfatet och inte duschbrunnen, det finns ju trots allt gränser för vad man klarar av på en och samma dag. Jag får sprida ut nöjena lite.


Och om ni undrar, det gröna i badrummet är inte mögel utan missfärgning från duschdraperi. Men nu är det alltså borta. Andra punkter jag bävar inför: "rensa och framkalla foton" och "rensa pärmen". Alltså pärmen där jag utan vidare sortering satt in "viktiga papper" de senaste åren och som nu svämmar över. Det är hårt att vara vuxen.

5 kommentarer:

Fnissi sa...

Usch ja. Vuxensaker finns det gott om. Och de är sällan roliga...

Miss Upsey Daisy sa...

Skönt när det är över... men oh så trist att göra..

Jenny sa...

Fnissi: Näe, det mesta är bra med att vara vuxen, men inte sån här skit.

Miss UD: Precis! Bara duschen kvar nu dårå...

Den tjocke konsulten sa...

Kolla om du kan lägga i en hårsil i golvbrunnen så sätts röret inte igen och det blir enklare och mindre äckligt att rensa:
http://www2.biltema.se/sv/Bygg/Blandare/Tillbehor/Harfalla-O-7-cm/

/Biltema löser allt

Jenny sa...

Tack för tipset! Får kolla på det.