lördag 9 oktober 2010

Vädersamvete

Vilket väder! Vilken underbar höstdag! Och varmt är det också!

Synd bara att jag bara vill vara inne och lata mig. Jag hade i smyg hoppats på regn och rusk så att jag med gott samvete kunde stanna inne och slöa. För vi vet ju alla hur det är, såna här dagar är det omöjligt att bara vara inne utan att drabbas av vädersamvetet. Man måste ju ta tillvara på dagar som denna! Särskilt som att vi är på väg att äntra fem, sex månader av mörker och kyla.

Efter kohandel med mig själv och mitt vädersamvete kom jag fram till en kompromiss. Jag gick till videoaffären, njöt hela vägen av solen och den friska luften, lämnade tillbaka en film och köpte en påse godis. Sen gick jag hem igen. Men i morgon, då ska jag vara ute hela dagen! För ni vet, soliga dagar måste man ta tillvara på.

Resultatet av min kohandel.