tisdag 19 oktober 2010

Nytt i kylskåpet

Några gånger har jag beställt en matkasse från Middagsfrid. Det är väldigt smidigt, helt plötsligt ringer det på dörren och ser man på- där står två kassar fulla med fräscha och (så långt möjligt) ekologiska matvaror ihop med en matchande veckomeny. I våras höll jag nämligen på att få panik över min oinspirerade matlagning och fick detta tips av en kollega. Förutom det uppenbara (allt hemburet och uttänkt) är det lite roligt med nya grönsaker som dimper ner i kylskåpet. Hittills har min favorit varit kålrabbin men banne mig, den fick stryka på foten denna veckan när detta urtidsdjur anlände. Jag tror det är en romanesco.
Hej och välkommen till mitt kylskåp, konstiga dinosauriekroppsdel. Hur smakar du då?

6 kommentarer:

Fnissi sa...

Ja, snacka om att den såg ut som en dinosauriedel! HÄFTIG!

Jenny sa...

Verkligen! Återstår att se hur den smakar...

Miss Upsey Daisy sa...

Hur smakade den?

Jenny sa...

Har inte testat än- får återkomma i frågan!

Anonym sa...

Enligt min grönsakshandlare, är det där resultatet av kärleken mellan broccoli och blomkål.
Den är ljuvligt vacker! Hoppas den kommer att smaka!
/Mija

Jenny sa...

Men vad fint! Kärleken mellan blomkål och broccoli. Den är inte bara snygg utan var väldigt god också!