måndag 15 november 2010

Boktips.

Det är några böcker som sticker ut från min boklista i högerkanten och som jag känner att jag måste tipsa om.

Igelkottens elegans av Muriel Barbery: filosofiskt och charmerande om invånarna i ett hyreshus i Paris.

Boktjuven av Markus Zusak: varmt och fint om en familjs svåra tillvaro i andra världskrigets Tyskland.

Släktfeber av Sara Paborn: humoristiskt och mustigt om en familj som samlas efter att släktens starka kvinna gått bort.

Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld: verklighetstroget och välskrivet om ett äktenskap och vägen till presidentposten.

One day av Davis Nicholls: populärkulturellt och sött om Emma och Dexter som är vänner och kanske mer än så.

5 kommentarer:

Evelina sa...

Ska hitta hit till dina boktisp till sommaren... lär ju ha annat att läsa fram tills dess!

Jenny sa...

Ah, men sen så! :)

Nipe sa...

Släktfeber läste jag efter att hört Saras underbara Sommarprat förra året.
Klart läsvärd.

Lilla Duktig sa...

Tack tack tack!
Boktips är alltid önskvärt.

Jenny sa...

Nipe: Åh, nu måste jag genast leta upp hennes sommarprat. Jag gillade boken jättemycket!

Lilla Duktig: De nada! Hoppas du hittar nåt du gillar.