tisdag 30 november 2010

Temperaturen.

Jag ska ut och resa och var och tog en vaccinationsspruta igår. I all min förkylda prakt.

När jag sa att jag var förkyld frågade sköterskan om jag hade feber, för då fick jag absolut inte vaccinera mig. Nja, nej, det vet jag inte, sa jag och la handen på pannan. Men visst var den lite varm, kanske ändå? Och jag som varit så risig hela dan, jag är ju verkligen väldigt förkyld, tänkte jag. Ok, det är bäst vi tar tempen, sa sköterskan och gick och hämtade en termometer.

Under tiden hon var borta hann jag övertyga mig själv om att jag hade feber. Antagligen ganska mycket. Kanske 39 grader, jag menar jag var ju väldigt trött.

Hon kom tillbaka, stoppade termometern i munnen och efter en liten stund pep den. Och visade på 36,6 grader.

Ridå.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Hahaha.. det är ungefär som när jag ska till skolan. Men vart ska du åka?

Jenny sa...

Åh, jag ska till Indien. I januari!