torsdag 20 oktober 2011

Då och nu.

Någon gång under första halvan på 90-talet satt jag i en datasal på min gymnasieskola och blev visad nåt nytt som hette internet. Jag förstod inte riktigt vad jag skulle göra men jag hittade i varje fall en bild på John Travolta från Saturday Night Fever som jag skrev ut. Oklart varför.

Om nån hade sagt till mig att jag, en sisådär 17 år senare, skulle ligga i min säng med en dator med trådlöst internet bredvid mig och kolla på TV-program... Och att jag dessutom skulle bli lite irriterad när datorn buffrar och programmet pausar...

Nej, jag hade nog avfärdat det som osannolikt. Inte skulle man väl kunna ha internet till nåt annat än att hitta bilder på John Travolta?

4 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tänkte också på det häromdagen - vad gjorde man på internet förr? Jag tror att jag mest kollade mina mail och sedan kopplade man ned.

Fnissi sa...

Hihi, kommer du ihåg datakunskapen i 9:an? Bestod av att lära sig programmera i MS:DOS och att använda det roliga klipp-och-klistra-programmet Arts & Letters.
Nej, inte kunde man ana att man skulle använda internet så himla myckat. Undrar hur det är om tio år?

Miss Upsey Daisy sa...

Jag kommer ihåg första gången jag fick förklarat vad ett @ var...

Jenny sa...

Miss E: Ja, så gjorde jag nog med...

Fnissi: Åh, nej den har jag förträngt :) Men jag kommer ihåg maskinskrivningen! Om tio år... jag vågar inte förutspå nåt!

Miss UD: Hehe!