fredag 28 oktober 2011

Vaktmästaren och spotlighten.

När jag mailade vaktmästaren om stoppet i avloppet kom jag ihåg att även be om hjälp med att byta lampa i en spotlight jag inte förstår hur jag ska få upp för att kunna skruva ur lampan. P lyckades fixa stoppet i avloppet igår (bra jobbat) men vaktmästaren kom ändå hit för att fixa spotlighten.

Jag gick in i köket för att visa honom och slog på strömbrytaren för att tydliggöra att ingenting händer. Spotlighten tändes.

"Nä, lägg av! Den har ju inte funkat på jättelänge." sa jag.

Efter att snällt ha förklarat att det ibland kan vara glapp i dem så visade han hur man skruvar ner glaset för att komma åt lampan. Det såg extremt lätt ut. Sen gick han och jag visste inte om jag skulle tycka att det var bra att det funkade eller om jag skulle skämmas för att ha kallat dit honom.

Sen diskade jag i det varma ljuset av spotlighten. Tills den slocknade. Dog. Men, inga problem! Det var ju så lätt att skruva av glaset. Eller? Tyvärr visade det sig vara omöjligt för mig. Det sitter som berget. Så med andra ord, allt är som vanligt. Inget ljus över diskhon och jag diskar i skumrask.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Men det är ju bra... då har du något att skylla på om disken inte är ren! ;)

Jenny sa...

Ah, smart! :)