söndag 22 april 2012

Hemmafrusöndag.


Idag är jag om mig och kring mig som en hemmafru. Det började med att jag i grevens tid tog jag hand om mina pelargoner och sådde lite nya frön. Av bara farten planterade jag om lite andra växter och klippte ner dem för de hade tagit sig lite väl stora friheter i hur de skulle växa. Ja, de såg faktiskt inte kloka ut- återstår att se om de återhämtar sig. Sen satte jag igång ett långkok som puttrar gemytligt på spisen i detta nu. Det ska bli Texas no bean chili. För övrigt kan jag rekommendera bloggen jag hittade receptet på, Elsies päron (med ny adress). Den är väldigt bra, trevlig och läskande med alla recept. Jag blir alltid sugen på att gå loss i matlagningen när jag läser den.

3 kommentarer:

ElsiesPäron sa...

Hoppas grytan blev god. Ha det fint!
Kristin

Miss Upsey Daisy sa...

Plantera om. Sjukt många poäng det.

PS Inte glömt lunchen ;-)

Jenny sa...

Kristin: Tack! Den blev inte bara god, den blev verkligen SJUKT god!

Miss UD: Bra det :)