söndag 29 april 2012

Tandställning.

Ungefär vid tiden när Jesus gick i sandaler hade jag tandställning i form av s.k. räls. Sedan togs den bort och tandläkaren klistrade fast en liten ståltråd bakom framtänderna som skulle sitta där tills den ramlar av. Där sitter den än idag och märks inte alls- förutom om något fastnar i den. Som igår, i skogen, när en liten bit av fikamackan nästlade in sig där, mellan ståltråden och tanden. Ni vet hur det är, i skogen finns inga tandpetare och jag stoppade in fingret för att pilla ut smulan. Tyvärr råkade jag glömma att jag hade vanten på mig vilket resulterade i att inte bara smulan satt fast utan även vanten. 


Låt oss säga att det inte direkt var ett av mina smartaste ögonblick.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Och vi äter lunch på onsdag. Har inte glömt nejdå.

Jenny sa...

Inte jag heller!