måndag 23 april 2012

Pappersarbete.

För mig råder det ingen tvekan om att jag tycker om att vara vuxen. Men med att vara vuxen kommer det tråkiga pappersarbetet vilket eventuellt är den tråkigaste vuxensysslan av dem alla. Ni vet, viktiga papper hit och dit som måste sorteras och sparas eller slängas och räkningar som ska betalas och fan och hans moster. Igår gjorde jag slag i saken och rensade högen, slängde eller stoppade in i viktiga flikar i viktiga pärmar. Sen var jag på banken på lunchen och fick med mig ett gäng nya papper och öppnade postboxen när jag kom hem där det låg inte mindre än fyra viktiga fönsterkuvert. Det vill säga: då börjar vi om med pappershögen. Fatta tråkighetsnivån på det.

Annan tråkig vuxensyssla: allt man måste ordna och välja från el till bredband till pension.

Inga kommentarer: