torsdag 11 juli 2013

Nya böcker.

Det här har varit våren när min läsning har gått i träda. Eller, rättelse, min läsning av skönlitteratur har gått i träda. Jag har läst en massa sidor kurslitteratur eftersom jag pluggat lite och sen verkade inte min hjärna kunna ta in mer text, om än bara för förströelse. Men jag har saknat det! Få saker är så avkopplande som att dras in i en välskriven historia och glömma allt runtomkring en. Jag hoppas jag hittar tillbaka dit och för att hjälpa mig på traven har jag köpt en laddning nya böcker. Här ska läsas!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Och jag kan absolut rekommendera Curtis Sittenfelds nya. Inte riktigt lika toppklass som de tidigare, men definitivt läsvärd.

I mitt huvud sa...

Visst är det underbart att hitta en bok som man nästan sörjer när man läst ut den? Är den riktigt bra saknar man karaktärerna då.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Härligt! Vet att alla bokbloggare (förutom jag) har Gillian Flynn som husgud. Hon ska tydligen vara "the shit".

Jenny sa...

Cecilian: Vad bra, tack för recensionen. Ska definitivt läsas!

I mitt huvud: Ja, man kan inte sluta läsa men vill ändå inte att den ska ta slut!

Mrs E: Och nu har jag läst alla tre! Får hålla med, hon är "the shit". Väldigt spännande böcker.