lördag 25 juli 2009

Italiensk mat

Italiensk mat. Så jävla gott. Kanske helt enkelt den godaste?

Jag åt så mycket gott när jag var i Italien att det inte är klokt. Och ibland åt jag nåt fantastiskt gott också verkade det ändå som om det mina kompisar hade beställt var ÄNNU godare (t.ex. sottofiletto när jag satt med gnocchi).

Rätten som jag kommer i håg allra mest var i varje fall den klassiska förrätten melon och skinka. Ett stycke lufttorkad perfektion och en paradissöt melon, ingenting mer. Och ändå så förbannat gott att jag bara ville ställa mig upp och skrika: "Nu kan jag dö! Detta är den perfekta förrätten!" Men det gjorde jag ju såklart inte, jag hade ju trots allt inte ens fått in huvudrätten.

2 kommentarer:

Suzan sa...

håller med dig, italienskt is the shit!

Jenny sa...

Helt enkelt bäst!