torsdag 2 juli 2009

Semester

Jag har semester nu. Det är väl därför jag sitter här och bara inte vill gå och lägga mig, trots att jag ska upp tidigare än vanligt i morgon. I stället gjorde jag ett personlighetstest.

Jag är tydligen en sådan här person:

Varmhjärtade, noggranna och populära. Sätter andras välbefinnande framför sitt eget. Stark pliktkänsla. Ansvarsfulla. Värdesätter traditioner och trygghet. Vill vara till nytta för andra. Behöver uppmuntran för att må bra. Välutvecklat sinne för form och funktion.

Och passande yrken skulle vara:

Sjuksköterskor, lärare, administratörer, hemkunskapslärare, barnomsorgspersonal, familjerådgivare, präster, kontorsansvariga, personalvetare, socialarbetare, ekonomibiträden, redovisningsansvariga, tandsköterskor, hemmafruar/hemmamän, receptionister, religionslärare, talpedagoger.

Men som sagt, allra mest passande nu är att jag har semester från mitt fina jobb som inte är nåt av ovanstående. Räkna med lite torka här för i morgon bitti ger jag mig iväg på en tur söderöver. Jag ska åka tåg, umgås med vänner, äta ost och dricka vin och bada.

8 kommentarer:

Emeles sa...

Det här är jag.
Praktiskt lagda, traditionella och välorganiserade. Fysiskt aktiva. Ointresserade av teoretiska frågor om de inte ser en praktisk tillämpning. Besitter en klar bild av hur saker och ting ska vara. Lojala. Arbetar hårt. Ofta ledare, med mycket god organisationsförmåga. “Goda medborgare” som värdesätter trygghet och lugn.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Militärer, affärsföreståndare, chefer, poliser, domare, ekonomichefer, lärare, säljare, regeringstjänstemän, försäkringsagenter, vårdchefer, handels- och tekniklärare.

Lustigt nog har jag faktiskt arbetat som tre av nämnda yrken!

Ha en underbar semester! Ät en ost åt mig.

Miss Upsey Daisy sa...

You got mail!

Fnissi sa...

Låter gött! Ha det så bra! KRAM

Den tjocke konsulten sa...

Tåg är fint, trevlig semester!

Evelina sa...

Ha en underbar semester :)

Katinka sa...

Ha det underbart och kom åter och drick lite vin med oss snart!

anna sa...

ha det gott på din semsester!

Jenny sa...

Alla: tackar for semsterlyckonskningarna! jag har det mycket mycket bra.