torsdag 11 augusti 2011

Inte mitt skarpaste ögonblick.

Jag skulle vilja börja det här inlägget med att meddela att jag är hyfsat smart- egentligen. Och sedan berätta om följande scen som utspelade sig i mitt kök i går kväll.

Jag frågar P om han är bra på att laga trasiga saker och ger honom min pepparkvarn som inte funkar.
-Tja, kanske, säger han och börjar skruva i sär den.

En halv minut senare tittar han på den isärskruvade kvarnen och sen på mig.
-Alltså, det kanske beror på att du inte har några pepparkorn i.

Från det ögonblicket skäms jag lite varje gång jag tittar på pepparkvarnen.

8 kommentarer:

Fnissi sa...

Hihihi! Vad skönt att höra att även du gör "blonda" saker, thihi! Måste säga att du faktiskt är en av de smartaste jag känner! <3

Jenny sa...

He he, det måste bero på att håret blivit solblekt! Och tack! :)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Underbart! Som jag med mina datorelever när jag inte fick igång filmen jag skulle visa. Jag svor och provade allt, en av dem säger "har du satt i sladden i eluttaget då" och ähm... nej, det hade jag ju inte...

Jenny sa...

Miss E: Ha ha, ja där var vi ungefär lika smarta! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Moahaha :)

Jenny sa...

Ja, jag veeet :)

Josefine sa...

HAHAHAHAHA!!! Underbart!

Jenny sa...

Mmm eller hur? :)