tisdag 16 augusti 2011

Kläder att träna i.

Under den franska rean slog jag till på lite träningskläder, nåt jag aldrig engagerat mig i innan. Jag har bara slängt på mig nån uttjänad t-shirt och några gamla träningsbyxor, typ. Men så var det då igår dags att hoppa runt i funktionella, för ändamålet designade, kläder. De är jädrigt snygga och funkade såklart fint.

Men jag kunde inte komma från känslan av att jag var lite utklädd. Som nån som bestämt sig för att börja träna och tror det löser sig med nya kläder. Eller som en medelålderskrisande man i förorten som skaffat fräsig cykel och cykeloutfit och börjar cykla varje dag till jobbet från förorten.*

Här hänger de på tork. Jag tror nog vi blir kompisar till slut, jag och kläderna. Ge mig bara lite tid. Jag måste bara få tillbaka en matchande kondition. 

*eventuellt en aning fördomsfullt, men jag vill påstå att jag blir omcyklad av såna ibland när jag ska till jobbet.

Inga kommentarer: