torsdag 23 februari 2012

Vår i antågande.

Igår när jag stämplade in på spårvagnen stod det: Göteborg 12-02-22. Jag insåg att det var sista dagen på mitt spårvagnskort som jag köpte när jag insåg att jag måste ha minsta möjliga motstånd under vintern. Jag ställde helt enkelt in cykeln i förrådet och köpte ett tremånaderskort.

Förstår ni vad detta innebär? Det innebär att vi klarat av de tre jävligaste månaderna. Och banne mig om det inte är ljusare! Det må regna på tvären ibland och mars kommer säkert bjuda på ett och annat ovälkommet snöfall, men nu är det nära. Våren är nära!

4 kommentarer:

Evelina sa...

Jag har både krokusar och snödroppar mm i trädgården så nu är det bekräftat våren är här!! :)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Hurra!

Hon som gick sa...

Ja ljuset är definivt här. Igår var det så soligt i Stockholm att jag längtade efter mina solglas :-)

Jenny sa...

Evelina: Den kommer först till Skåne!

Mrs E: Hurra, hurra!

Hon som gick: Härligt!