måndag 2 juli 2012

Den stödlösa cykeln.

Om jag hade fått punka på min cykel under turen längs Göta Kanal vet jag inte riktigt vad jag hade gjort. Men en kvalificerad gissning är att jag hade gett upp, satt mig på en gräsplätt med lite fika och väntat på att de andra cyklat tillbaka och kommit för att hämta mig med bilen. 

Den mer uppfinningsrika delen av släkten tänker dock lite annorlunda. Den tänker: "Nämen, varför inte skruva bort framhjulet och bygga en tandemcykel med rep, eltejp och en innerslang!"

Och se där, det resulterade i den stödlösa cykeln som morbrorn och kusinen faktiskt cyklade hela vägen* tillbaka på. Lite svårt att styra och de cyklade tydligen in i en bom, men fram kom de.

*16 kilometer. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha!!! Vilken Mac Gyver-lösning! Jag kommer osökt att tänka på Ven! Tandem alltså (inte Mac Gyver) /Sandra

Jenny sa...

Åh, tandem på Ven! Härligt :)

Evelina sa...

Finurligt som tusan vill jag lova! :)

Jenny sa...

Verkligen! :)