söndag 1 juli 2012

Göta Kanal.

Igår var jag ute och cyklade längs Göta Kanal med hela tjocka släkten. En aktivitet som rekommenderas! Det var en väldigt trevligt och fantastiskt vacker liten tur längs kanalen.

Vi började i Töreboda, men cyklade inte som skylten antyder mot Sjötorp utan mot Tåtorp.
Nästan det första som hände var att vi fick åka världens minsta färja, Lina. Här får du en åktur tur och retur för det facila priset av 1 (en) krona. Olyckligtvis kom vi tillbaka försent för att utnyttja returbiljetten, då hade färjan slutat gå för dagen. Det var ju synd, jag menar man vill ju inte gärna kasta pengar i sjön sådär bara.
 En bit bort stannade vi och fikade.
 Så här fint var det åt ena hållet...
... och så här åt det andra. Till slut hamnade vi i Tåtorp och lade beslag på ett bord där en magnifik buffé dukades upp. Så satt vi där och mumsade och kollade på båtar som slussades fram och tillbaka. Inte direkt nåt jag skulle vilja göra, alltså hålla på och arrangera min båt för slussning i skilsmässodiket inför publik. Men att titta på hade jag ingenting emot. Sen vände vi och cyklade tillbaka till Töreboda.
Och dit kom vi fram precis innan himlen öppnade sig. Men då stod jag redan tryggt under ett träd. Som jag kunde kika fram under lagom till att den här fina regnbågen dök upp. 

Inga kommentarer: