måndag 30 juli 2012

Grekland.

Igår kom jag hem efter en vecka i Grekland, den lilla ön Tilos närmare bestämt. En helt igenom underbar liten ö. Vi flög till Rhodos och där fick vi vänta några timmar, i Rhodos stad, innan resebolaget hämtade upp oss och körde oss till båten. Vi fick lämna bagaget på ett hotell och kunde strosa runt lite. Detta var dock, vad jag förstår, värsta partyområdet. Bar på bar på strippklubb och allmänt sunkigt, faktiskt. Där och då kände jag, fy fan för det här. Fy fan för charter och fy fan för det här stället. Sen kom bussen och körde oss till andra sidan av stan och då visade det sig att det såg jättetrevligt ut. Det vill säga- note to self, kommer jag nån gång tillbaka till Rhodos stad, uppsök andra sidan av stan. 

 Sen gick båten till Tilos och efter ett par timmar kom vi fram till den här stranden där vi stannade en vecka. Och då kände jag inte fy fan för det här mer. Utan mer ååååh, jag tror att jag älskar det här stället.
 På Tilos finns det en hel del vandringsstigar. En dag gick vi åt ena hållet. 
 Och kom fram till en öde strand. 
 Åt en macka.
 Och hälsade på en get innan vi gick tillbaka igen.
  En annan dag gick vi åt andra hållet.
 Beundrade utsikten åt båda håll.

 Och kom till slut fram till några ruiner.
Men annars så hängde vi på stranden. Vi bodde vid stranden, alltså precis vid stranden. Stranden, gångväg och sen vårt lägenhetshotell. Stranden bestod av sån här sten. Om någon skulle tvinga mig att klaga på nåt med Tilos så skulle det vara- förutom restaurangen som stoppade inlagd gurka i den grekiska salladen- att det var lite krångligt att gå i och ur vattnet med de här rackarns stenarna. Men det är alltså om någon tvingar mig.
 Så vi hängde alltså på stranden. Läste.
Badade och snorklade. En dag dök och dök Pete och kom till slut upp, frustande med sitt fynd som han hade sett på botten och blivit väldigt nyfiken på. En tvättlapp från Team Sportia.
 En dag var det seglingstävling.
 Varje dag åt vi grekisk yoghurt. 
 Och grekisk sallad.


Sen hux flux hade en vecka gått och det var dags att åka hem. Men bästa Tilos, jag tror jag kommer tillbaka.