torsdag 9 augusti 2012

Tyska kvinnor och deras sovvanor.

Låt oss prata om tyska kvinnor och deras sovvanor.

Några nätter på Lofoten bodde vi på ett vandrarhem och delade ett rum på fyra personer. Det vill säga två till, förutom mig och Pete. Första natten var där två engelska killar, inga konstigheter så långt. Dag två dök den första tyska kvinnan upp. Hon verkade trevlig och fullt normal. Tills hon gick och lade sig. Klockan 19.00.

Jag trodde hon skulle lägga sig och läsa och när jag förstod att hon inte skulle läsa utan faktiskt sova tappade jag hakan.

Dag tre dök nästa tyska kvinna upp. I jämförelse var hon värsta nattsuddaren. Hon gick nämligen och lade sig strax efter 20.00.

Efter detta har Pete lovat att aldrig mer klaga på att jag går och lägger mig tidigt*.

*med tidigt avses här cirka 22.30. D.v.s. fullt normalt. Tycker jag.

Inga kommentarer: