torsdag 7 februari 2013

Bubblan.

De senaste veckorna har jag tittat igenom säsong 4 och nästan hela säsong 5 av True Blood (tack HBO Nordic) och det är ju oomtvistat härligt att bara dra i sig en hel serie sådär. Men man hamnar lite i en bubbla- och ingen annan är där. Det är ju oftast inte så att nån på jobbet eller nån kompis ser exakt samma serie som du just då och det finns ingen att älta detta med. Med andra ord- det är lätt att bygga upp ett uppdämt behov av att prata om vad som händer i serien och med karaktärerna.

Vilket min kollega bittert fick erfara häromdagen. Jag sa att jag kollade på True Blood och hon- intet ont anandes- frågade vem Sookie var ihop med nuförtiden egentligen.

Klipp till tio, femton minuter senare.

Jag har precis avslutat min summering av båda säsongerna, komplett med häxor, medium, varulvar, relationer och vampyrpolitik och hon utbrister, lite lätt panikartat, till en tredje kollega:

"Jag frågade bara vem Sookie var ihop med!"

Inga kommentarer: