torsdag 6 juni 2013

Glad nationaldag!

Tänkte på hur bra det är att det är nationaldag just nu, när Sverige är som vackrast. Allt det här gröna som väller över alla bredder är ju helt fantastiskt. I veckan har jag åkt fram och tillbaka till Stockholm och satt och bara glodde ut genom fönstret på alla gröna fält- och gula! Emellanåt kom ett rapsfält och bröt av. Så fint att jag går åt.

Jag kan inte komma ihåg att jag varit så här känslosam över den svenska försommaren tidigare. Blir man mer känslig för sånt när man blir äldre eller?

I alla fall. Nationaldagen har firats med en lunch i Särö och sen en tupplur på stranden där. Nu fortsätter jag firandet med att tvätta. Hurra för tvättstugan!*

*jag menar hur jobbigt hade det inte varit att behöva gå till en tvättinrättning med jämna mellanrum (som de gör i USA, i varje fall på film)?

Inga kommentarer: