tisdag 18 juni 2013

Ombyte.

När vi flyttade fick vi ett rum till som vi inte haft innan. För övrigt är lägenheten, utöver det rummet, precis likadan som den vi bodde i innan- men spegelvänd. Det tog ett tag för min hjärna att förstå att så är fallet, men så är det. Mycket förvirrande. I alla fall, i extrarummet hamnade Petes stora dator och en bäddsoffa, typ. Lite man cave-varning på det. Jag menar, när ska jag få ett eget rum? En woman cave (som för övrigt ska vara ett bibliotek med massa böcker och kanske en soffa och kanske ett skrivbord där jag kan sitta och författa själv eller varför inte teckna? Och titta ut genom fönstret med utsikt över en äng, hav, sjö, eller Manhattans skyline- vilket som går bra. Ja, högre krav än så har jag inte).

Anyhow. På grund av lukttekniska skäl (oljat trätrall på balkongen och det luktar fortfarande) får balkongdörren vara stängd ikväll och eftersom det var lite varmt öppnade jag fönstret i extrarummet och gjorde det jag allt som oftast gör på kvällarna. Dvs. lägger mig i soffan med datorn. Fast den här gången inte i den vanliga soffan då utan i bäddsoffan.

Och jag skulle vilja meddela intresseklubben att det känns fint med lite ombyte.

I extrarummet är kuddarna glittriga.

Inga kommentarer: