fredag 23 oktober 2009

Pizzaskämt

När jag var nere på kvarterspizzerian förut och hämtade kvällsmaten kom jag att tänka på första gången jag var där. Då var jag precis inflyttad och hade gått dit med mina flytthjälpare för att bjuda på pizza. Jag beställde vad som sen skulle komma att bli min favorit, Quattros Tagione (ja, den heter så på min pizzeria) utan musslor.

När pizzorna var klara fick jag min sist också sa pizzabagaren glatt: "En Quattros med extra mycket musslor!". Jag frös till och blev sjukt besviken, ja jag hann se framför mig hur jobbigt det skulle vara att peta bort alla extra många musslor som jag inte ville ha, när han skrattade och slängde till mig min pizza, utan musslor.

Jag tycker att det var ett ganska roligt skämt.

Och ja, det blev en Quattros utan musslor i dag med.

4 kommentarer:

Fnissi sa...

Här i Labbås har vi just nu ganska många roliga pizzaskämt. De flesta handlar om ulliga djur...

Jenny sa...

Ja gud ja, det kan jag tänka mig. Råttan i pizzan har fått konkurrens av fåren i källaren!

Marie sa...

Samma skämt pizzabagare emellan...
Acapulco extra lök brukar vi få serverat när vi beställt en utan! Hahaha!!

Jenny sa...

Ha ha ha! Det kanske ingår i pizzabagarutbildningen.