lördag 17 oktober 2009

Tankeflöde vid vindsrensning

Jaha, okej nu gör jag det här då. Eller jag kanske inte hinner, kanske lika bra att göra det i morgon? Nej, skärpning nu, gå upp och gör det! Ja, ja, ja, jag går väl upp då.

Går upp till vinden.

Men, jösses, var ska jag börja? Och vad dammigt det här, jag blir galen. Hmm, den där tjocke konsulten hade dammsugit vinden, men det verkade ju lite... överdrivet. Eller? Nej, vad fan jag dammsuger. Men alla grejer... de är ju i vägen. Okej, släng ut allt! Det som ska sparas åt ena hållet och det som ska väck åt andra hållet. Ah, smart, så gör jag. Jaha, nu blev det mörkt igen.

Tänder.

Men kolla här, mina gamla Knasen-tidningar! Lätt att de ska sparas. Åh, se där en, gruvarbetarutklädningsdräkt. Ja, men det är väl inte omöjligt att jag kommer vilja gå på maskerad som gruvarbetare igen? Sparas. Ful adventsljusstake, väck. Pärmar med stenciler, väck. Nämen, väskan som jag köpte i Lloret de Mar 96! Vad fin den är. Sparas. Och bär ner för användning.

Bär ner allt som ska väck. Bär upp dammsugaren och dammsuger.

Var är nycklarna nu då? Typiskt osmart att inte ha några fickor, tänk om jag låser in nycklarna och blir utelåst från lägenheten. Åh, så jobbigt det vore.

Ställer in allt i prydlig ordning.

Men titta vad fint och ordnat! Det var väl inte så jobbigt? Nej, det var det ju faktiskt inte. Nästa gång något ska upp hit så slänger du inte bara in det då, ok? För handen på hjärtat, det har ju faktiskt varit prydligt andra gånger också. Ja, ja, ja, men den här gången är det annorlunda. Jaha, så du lovar att inte bara slänga in nästa pinal som ska upp för lagring? Nej, nej, nej, sluta tjata nu.

Tar dammsugaren och nycklarna och går ner till lägenheten.

Men vad fan! Här är ju fullt med skit! Och lådor och damm och gamla grejer och titta, den där fina Spanien-väskan... Den ska jag ha till jobbet på måndag.

2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Bra jobbat, applåder från mig! :)

Jenny sa...

Tackar och bockar! :)