lördag 28 november 2009

Hej hemliga bokvän del 1

Åh, det här är ju så roligt. Jag har, eller ska få, en hemlig bokvän som ska skicka mig ett paket. Det hela är så fint ordnat av En bok om dagen och här kan ni läsa lite mer.

Så nu är det dags att svara på lite frågor så den där hemliga bokvännen får lite hjälp på traven.

* Vad gör du helst på fritiden?
Jag läser, kollar på film och TV, bloggar, fotar, tränar, träffar nära och kära och lyssnar på musik.

* Samlar du på något?
Nej.

* Favoritfärg?
Egentligen har jag lite svårt att säga en, men ok, svart då. Tätt följd av rött. Och grönt. Och...

* Teve-serier som du uppskattar?
Sopranos, Weeds, How I met your mother, True Blood, Sex and the City, 30 Rock, Six feet under, för att nämna några.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Hmm, svårt. Nu står det still i huvudet. Jo, förresten, Woody Allen är (trots sina gubbsjuka drag) en favorit. Jag gillar det där neurotiska babblandet.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Kaffe. Men inte på kvällen, då blir det te. Gärna rooibos.

* Vilket slags godis tycker du bäst om?
Geisha, Marianne, Non stop och Vingummi (obs endast Basset´s, falska vingummin göre sig icke besvär).

* Stjärntecken?
Oxe.

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?
Nja, skulle ju såklart inte uppskatta rasistisk propaganda eller nåt i den stilen men tror nog inte det ligger i farans riktning att jag får nåt sånt.

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?
En bok!

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Nej.

Inga kommentarer: