tisdag 24 november 2009

Jeans med nio liv- eller tack mamma

Det är tisdag, jag har städat, tvättat och nu, nu tänkte jag berätta om ytterligare en överlevare i min garderob från 90-talet. Nån gång runt 1994 köpte jag ett par jeans på HM. De var av märket Rocky och jag vill minnas att de kostade 298 kr. De var favoriter i flera år och jag gillade dem verkligen. Några år senare, säg 1999, blev jag bjuden på 70-talsfest och behövde en outfit. Jag kom på att tänka på jeansen som väl hade gjort sitt som vanliga jeans och mamma sydde om dem till V-jeans.


Ja, sen gick det väl nåt år igen. Tills jag kom på att det kanske skulle gå att göra en jeanskjol av dem. Och mycket riktigt, det gjorde det. Med hjälp av mamma.

Så nu hänger den där i garderoben, 15 år senare. Det händer fortfarande att jag använder den. Numera som kjol.

Nån mer som har en överlevare i garderoben?

3 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Brukar ha en rutig Peak-skjorta när jag snickrar, tror den är från 90/91. Säkert varit trendig om jag bott på södermalm :)

Miss Upsey Daisy sa...

Inte jag!

Jenny sa...

DTK: Du, den hade varit trendig här med. Var ute i helgen och hade fullt sjå med att räkna alla rutiga skjortor överallt!

Miss UD: OK!