fredag 18 december 2009

Sanning eller myt?

Jag tränade på lunchen idag och givetvis duschade jag efter passet. Håret blev såklart genomblött och inte orkar jag föna utan jag gick med berått mod ut i minusgraderna, utan mössa eftersom den låg på hatthyllan på jobbet. Också tänkte jag på vad vi sa till varandra som en sanning när jag var liten, nämligen: "Om du går ut med blött hår utan mössa när det är kallt så kommer det frysa och gå AV!"

Men allvarligt talat, det måste väl ändå vara en myt? En myt i stil med: "Nej, inte bada efter att du ätit för då kan du drunkna". Fast blött hår-myten handlar mer om att de stackars blöta barnaskallarna inte ska dra på sig förkylningar än att föräldrarna vill slappa och dricka lite kaffe efter maten.

Mitt hår är i varje fall intakt.

Inga kommentarer: