lördag 5 december 2009

Vilken soppa

Stod och diskade och funderade på om jag skulle blogga om att jag är så nöjd med att jag tränat och handlat och hämtat paket och lagat potatissoppa. Eller kanske att jag är så nöjd med att jag (minsann) fick visa leg på Systemet häromdan eller att jag börjat kolla på min nyinköpta Vita Huset-DVD. Eller kanske att jag är så nöjd över att det lite senare kommer ett par kompisar hit på lite mat och vin och att jag tror att kvällen slutar på ett dansgolv.

Sen hade jag diskat klart och skulle ställa in en burk med soppa i kylen. Då tappade jag den. Jag fick soppa på byxorna, tröjan, raggsockorna, mattan, bordet, stolen, väggen.



Där, i det ögonblicket, bestämde jag att det fick bli det jag skulle blogga om.

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Sjukt surt. Sjukt.

Jenny sa...

Ja. Sjukt surt.

Fnissi sa...

Usch... blä...
Lagen om alltings jävlighet.

Jenny sa...

Precis. Hatar den lagen!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Aj då, typiskt liksom - men du fick ju nå't att blogga om iaf :p

Jenny sa...

Just det, inget ont som inte har nåt gott med sig! :)