fredag 6 januari 2012

Ett foto i timmen.

Ja, det var tanken. För igår var det trettondagsafton och vad kunde väl passa bättre än ett foto i timmen? Det gick bra. I fyra timmar, vill säga.

09.00-10.00: Jag vaknade, gick upp och åt frukost framför Kalla Fötter.
10.00-11.00: Jag började hacka lite grejer till pasta bolognesen* jag skulle bjuda Hanna på. Senare känt som den fantastiska bolognesen.
 11.00-12.00: Allt var hackat och fräst och göttade ihop sig i grytan. Där fick det puttra i nästan två timmar.
 12.00-13.00: Jag dukade. (Bland annat, det förstår ju vem som helst att det inte tar en hel timme att duka.)
Sen kom Hanna och vi åt den fantastiska bolognesen som var F-A-N-T-A-S-T-I-S-K. Alla vet ju att en dag är längre än fyra timmar, men här slutade jag tvärt att ta ett foto i timmen. Kanske var det faktumet att maten var så förbannat god som gjorde att jag inte kunde fokusera på nåt annat. Vem vet, det blev i varje fall inga mer foton.

*den matlagningsintresserade hittar receptet i Tomas Tengbys italienska kokbok.

Inga kommentarer: