onsdag 18 januari 2012

Frågor.

Josefine gjorde en lista och skickade vidare. Här kommer mina svar!


1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Låt mig konsultera min förra tioårs-dagbok för exakt svar:
"Tränade step up. TV-kväll."
Spännande.


2. Vad gjorde du för ett år sedan?
En titt i den nya tioårs-dagboken låter meddela att det var min sista dag på semestern i Indien. 

"Morgonyoga. Utcheckning. Bad. Middag stranden. Dusch hos A & F. Trattorias. Flygplatsen."
Jag drar mig för övrigt till minnes att på flygplatsen hände det som jag trodde var en myt. Vid incheckningen uttalade mannen bakom disken de magiska orden: "Miss, I will upgrade you to business class." Ah.

3. Fem snacks du gillar


  • Chips
  • Nötter
  • Choklad i de flesta former
  • Popcorn
  • Ost (räknas det som snacks?)


4. Fem sånger du kan hela texten till:
Är det nåt jag är riktigt dålig på så är det att lära mig texter på sånger utantill. Är ganska dålig på att lyssna på texter också förresten, om det inte är Annika Norlin som har skrivit dem. Men, "För en lång lång tid" av Håkan Hellström kan jag nog i princip utantill i varje fall. Det är eventuellt den enda (OBS, barnvisor, julsånger och dylikt borträknade).


5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:


  • Slå en signal till CSN.
  • Köpa sommarstuga och/eller paradvåning eller hus. 
  • Långresor och korta resor.
  • Ge bort en del till behjärtansvärda välgörenhetsprojekt eller forskning.
  • Bjuda familj och vänner på en massa härliga saker.

6. Fem dåliga vanor:

  • Dålig på att fixa saker som att byta glödlampa, lämna in cykel för reparation eller få nya batterier i klockan, etc.
  • Kan fastna i slösurfande alldeles för länge.
  • Somnar om jag kollar på TV för sent.
  • Har svårt att inte läsa ut böcker även om jag tycker de är dåliga, det är väl onödigt.
  • Kan liksom Tuffast av alla INTE bara ta en godisbit.

7. Fem saker du gillar att göra:
  • Läsa böcker. 
  • Äta god mat.
  • Träffa folk jag tycker om.
  • Gå på konsert.
  • Resa.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
  • One piece.
Och ja. Det är det enda jag kommer på, allt annat kan man ju inte utesluta att jag en vacker dag helt plötsligt går klädd i antingen för att jag är en trendslav eller för att jag helt enkelt tappat greppet totalt. Även om foppatofflor, nja, det tror jag nog aldrig att jag kommer köpa. 


9. Fem favoritleksaker:

  • Datorn.
  • Kameran.
  • IPoden.
  • Mobilen.
  • Petes iPad.

10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:
Alla som kollar in här och som har en egen blogg! Ni andra också i och för sig, men då får ni skriva ett brev och skicka till mig.

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Tränade step up. Du har sten koll du! :)

Anonym sa...

Jag skulle aldrig gå i foppatofflor offentligt - men de är väldigt bra om man tex jobbar i trädgården och slabbar med jord och vatten. Men fula är de...

Jenny sa...

Miss UD: Jajemen. Tioårsdagboken hjälper till!

Anonym: Ja riktigt riktigt fula! Fast praktiska ibland såklart.