lördag 27 april 2013

Ja, vad gör man egentligen?

Förut idag frågade syrran mig vad jag brukar göra på helgen och jag blev helt ställd. 

"Ja, eh, alltså ibland kanske vi går ut och äter eller tar en öl eller så gör vi inte det eller så tittar vi på en film eller så gör vi ingenting eller så är det once in a blue moon nån fest, eller ja, jag vet inte. Inget särskilt."

Ja, så är det. 

Men de flesta lördagar börjar liksom denna med att vi får sova länge och sen har en diskussion om vem som ska gå till bageriet, nån av oss går dit och sen blir det lång frukost med tidningen, kaffe och nybakat bröd och pain au chocolat. Efter det vet jag då inte riktigt vad som brukar hända men idag så gick jag, Pete och gästande syrran till Pustervik och designmarknaden a´la London. 

(I skrivande stund inser jag att jag ju köpte en grej där som ligger kvar i väskan jag knödde ner i bänken som står i hallen. Det var ju bra att jag kom det. Hoppas den är hel. Slut parentes.)

Sen gick vi och fikade.

Styrkta av äpple- och mangodrycken gick Pete hem, syrran till tåget och jag till gymet och tränade. När jag kom hem tappade jag upp ett bad och nu sitter jag här och lyssnar på Håkan Hellströms skiva. Den fortsatta planen för kvällen är att få Pete att titta på Bridget Jones dagbok som han bara sett "bits of". Hur är det möjligt? Detta hål i hans allmänbildning måste täppas till! Mitt gigantiska hål (som han alltid kontrar med) bestående av att aldrig ha sett Star Wars kan vi väl ta tag i nån annan dag va?

Så, ungefär så kan det vara en lördag.

Inga kommentarer: