lördag 13 april 2013

Promenad m.m.

Jag ligger i soffan och kollar på solen som lyser in genom köksfönstret och letar sig in i hallen. Tänker att det egentligen är nu jag skulle gått ut och gått istället för tidigare, när jag gick till Operan och tillbaka för att hämta ut några biljetter. Då sken inte solen, men det var skönt i alla fall. Operan, som var ett erbjudande via Läsvärdet, är en av två kulturella tillställningar framöver jag ser fram emot. Innan i fjol hade jag inte varit på opera överhuvudtaget, men då följde jag med en kompis på Trollflöjten och gillade. Så dök erbjudandet upp, till en opera jag i och för sig aldrig hört talas om, men varför inte. Den andra kulturella aktiviteten jag ser fram emot är Alex Schulmans show som jag och syrran ska gå på. När jag gick hem längs vattnet och lyftkranarna tidigare idag så lyssnade jag på hans och Sigges senaste podcast, och herregud, GW, alltså. Den mannen.

2 kommentarer:

Mylingen sa...

GW-episoden var det roligaste på länge!

Jenny sa...

Verkligen!