lördag 18 maj 2013

180.

Den här veckan har gått i 180. Eller 110 som en kompis var säker på att det hette tills alldeles nyligen när vi upplyste henne om att det faktiskt är 180 i det ska gå i, om det nu är riktigt stressigt. Hon tyckte väl att 110 var tillräckligt snabbt och det kan jag hålla med om. 

I alla fall. Typiskt maj-syndrom det där- plötsligt ska allt hända. På jobbet ska man slutspurta och få klart ALLT innan semestern (har aldrig hänt) samtidigt som det är en massa helgdagar och andra möten som äter upp tiden. Och privat börjar man få feeling och energi av våren och vill passa på att träffa massa folk och göra roliga saker. 

Så jag har jobbat som tusan och gjort roliga saker på min lediga tid. Bland annat har jag uppnått den aktningsvärda åldern av 36 år. På morgonen fick jag en födelsedags-pain-au-chocolat och efter lunch fick jag två fina rosor av min snälla kollega.




Inga kommentarer: