söndag 19 maj 2013

Extremväder.

Jag ligger i soffan med öppen balkongdörr och lyssnar på regnet som strilar ned utanför. Det är ganska mysigt.

Annat var det i går, när vi var och kollade på Göteborgsvarvet med mina föräldrar som varit här i helgen. Först var det jättevarmt och solen gassade. Sen kom en blixt och världens åsksmäll- samtidigt. Åskan var så hög att det gjorde ont i öronen, det ekade nog mellan husen. Senare läste jag på GP på nätet att blixten slog ned på en terass i Linnéstan. Sen öppnade sig skyn. Och när jag skriver att skyn öppnade sig så menar jag verkligen att skyn ÖPPNADE sig. Maken till regn vet jag knappt om jag sett innan, i Sverige i varje fall. Och slutligen några starka vindbyar för att göra det riktigt apokalyptiskt.


Sen slutade det regna och snart sken solen igen. Som om inget hade hänt.

Inga kommentarer: