onsdag 8 maj 2013

Psykopatväder.

Hannah och Amanda pratade i sin podcast om att bo i det svenska vädret är som att leva med en psykopat. Man bryts ned i ett halvår och sen vänder det och blir bra igen. Väldigt träffande. Igår var ju t.ex. en bra dag, men eftersom psykopatvädret är oberäkneligt så öser regnet ned i detta nu. Deras budskap var också att nu börjar den härliga tiden, och eftersom man då lever med den här psykopaten, är det bara att hänga med och njuta. Glöm allt dåligt som varit och bara glid med i härligheterna. 

Så, igår när det slog till och blev riktigt varmt bestämde jag mig för att följa vädrets nycker och spenderade kvällen på en uteservering med en kompis och ett glas rosé. Årets första solen-skiner-ska-vi-inte-ta-ett-glas-rosé-sittning. Mycket trevligt. Och sen när jag cyklade hem fylldes jag av kärlek till Göteborg och horisonten med lyftkranarna som stegrade sig mot den rosa himlen. Sån blir man om man dricker vin i solen. Tydligen räcker det med ett glas. 


Men inget psykopatväder utan bakslag. När jag kom hem var jag så nedkyld att jag frös till jag somnade. 

Inga kommentarer: